Feedek - itt iratkozz fel!

Kommentek

Jogi asszisztens

Jogi asszisztens felsőfokú szakképzés + szóbeli záróvizsga tételsor

Eljárás a munkaviszony megszüntetése esetén

2008.09.06. 16:08 TPiros

Eljárás a munkaviszony megszűnése, illetve megszüntetése esetén: a munkavállaló munkaviszonya megszüntetésekor/megszűnésekor munkakörét az erre előírt rendben köteles átadni és a munkáltatóval elszámolni. A munkakör-átadás és az elszámolás feltételeit a munkáltató köteles megfelelően biztosítani.

 

A munkaviszony megszüntetésekor/megszűnésekor a munkavállaló részére ki kell fizetni a munkabérét, egyéb járandóságait, valamint ki kell adni a munkaviszonyra vonatkozó szabályban és egyéb jogszabályokban előírt igazolásokat. A munkáltató legkésőbb a jognyilatkozat közlésétől, illetve a megállapodás megkötésétől számított 3. munkanapon, egyébként legkésőbb az utolsó munkában töltött napon köteles a kifizetésről és az igazolások kiadásáról gondoskodni, ha a munkaviszony próbaidő alatt azonnali hatállyal, rendkívüli felmondással, azonnali hatályú közös megegyezéssel szűnt meg. Ha a munkavállalót a felmondási idő teljes időtartamára felmentették a munkavégzés alól, akkor a felmentési idő kezdete előtti utolsó munkanapon kell kiadni a fentieket.

 

A munkáltató a munkaviszony megszüntetésekor/megszűnésekor a munkavállaló részére a meghatározott tartalmú igazolást állít ki, mely tartalmazza a munkavállaló személyi adatait, TAJ számát; a munkáltatónál munkaviszonyban töltött idő tartamát; a munkavállaló munkabéréből levonandó tartozást, illetve ennek jogosultját; a megszűnés évében igénybe vett betegszabadság időtartamát; a munkavállaló emelt összegű végkielégítésben való részesülését.

Emellett igazolásnak tartalmaznia kell a munkavállaló pénztártag által választott magánnyugdíjpénztár megnevezését, címét, bankszámlaszámát; illetőleg a munkáltató köteles igazolni azt is, ha a munkavállaló munkabérét tartozás nem terheli.

 

 

2007. január 1-jétől a munkaviszony létesítésével, megszűnésével, megszüntetésével kapcsolatos bejelentési kötelezettséget az adóhatóság felé kell teljesíteni. A bejelentés történhet elektronikus úton vagy az erre a célra rendszeresített nyomtatványon egyaránt. Teljesítésének határideje legkésőbb a biztosítási jogviszony első napján a foglalkoztatás megkezdése előtt, vagy a biztosítási kötelezettség megállapítását követő napon, vagy a jogviszony megszűnését, a szünetelés kezdetét és befejezését, a biztosítás megszűnését követően folyósított ellátás kezdő és befejező időpontját közvetlenül követő 8 napon belül kell teljesíteni.

 

A munkavállaló kérelmére munkaviszonyának megszüntetésekor/megszűnésekor, illetve az ezt követő 1 éven belül a munkáltató köteles működési bizonyítványt adni, mely tartalmazza a munkáltatónál a munkavállaló által betöltött munkakört és a munkavállaló munkájának értékelését.

 

Szólj hozzá!

Címkék: munkajog munkaviszony megszűnése munkaviszony megszüntetése

A bejegyzés trackback címe:

https://jogi-asszisztens.blog.hu/api/trackback/id/tr37651266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása