Az ügyfélfogadás szabályai, etikai normái:
- A személyes tisztesség, hitelesség és becsültesség tanúsítása, ezzel is növelve a közvélemény bizalmát a közintézmények iránt.
- Teendőit lássa el úgy, hogy hivatali kötelességeinek teljesítése során ne jusson indokolatlan előnyhöz (korrupció elkerülése).
- Köztisztviselő nem vállalhat munkaköri kötelességeivel ellentétes feladatot.
- A személyügyi politikában ellenezzen mindenféle diszkriminációt.
- Törekedjen az elérhető szakmai maximumra.
- Tartsa tiszteletben és védje azokat a bizalmas információkat, amelyekhez munkája során jut.
- Tartsa felelős kötelességének a határidők pontos betartását, intézze a közügyeket szakmai hozzáértéssel, méltányosan és hatékonyan.
Ügyfélfogadás: A szervhez fordulók fogadását minden területi egyságnél meg kell szervezni. E célból tájékoztató táblát is ki kell függeszteni a szerv bejáratánál. Az ügyfélfogadás kiterjedhet új kérelem előadására vagy felvilágosítás-adásra. Az előadó nevét közölni nem szabad, csak pl. az ügy iktatószámát, vagy az elintézés érdekében tett intézkedéseket. Fogyamatban lévő ügyekről jogszabály korlátai között lehet felvilágosítás adni. Új kérelem / beadvány előterjesztésekor a felet jogairól fel kell világosítani. A jegyzőkönyvet úgy kell felvenni, hogy az ügy gyors elintézéséhez szükséges adatokat tartalmazza. A jegyzőkönyvet az előadó a felvétel napján továbbítja az irodába. A félfogadáson kívüli időben a beadványt a szerv bejáratánál lévő gyűjtőszekrénybe is el lehet helyezni.
Jogi asszisztens tétel 13.B